zondag 19 mei 2019

Het bezoek 

Afgelopen maandag ochtend kreeg ik een WhatsAppje, terwijl ik de mensen in Maluwa hielp met de training. Of ik tijd had om deze persoon (mr x) te ontmoeten? Ja,dat is goed, eh ik ben nu in Maluwa maar moet toch nog naar Zomba, we kunnen dan wel in het centrum afspreken. 

Ik was 15 minuten te laat maar dat kan toch in Malawi? Samen even wat drinken. Wat wil mr x eigenlijk? Ik merkte snel dat God's Geest aanwezig was en met mr x bezig is. Hij is stil gezet, denkt na over het leven. Is erg rijk maar wil iets doen, armen helpen op een duurzame manier, zoals wij doen. Maar ik merkte dat het dieper gaat, hij denkt na wat de betekenis van dit leven is, want het kan ook zo over zijn. Dat had hij gemerkt, doordat anderen plots waren overleden. Nu wil hij betekenis geven aan zijn leven, en in Afrika ontdekken wat het betekend; leven?

Ik mocht getuigen van God, dat ik de betekenis van het leven heb ontdekt, door mijn ouders. Mijn moeder heeft in haar ziekte veel pijn gehad, maar ze heeft God altijd gedankt voor het leven en nooit geklaagd over haar problemen. Door haar vertrouwen in God, in moeilijke tijden heb ik gezien dat haar geloof echt was. Daardoor ben ik ook gaan geloven. Nu wil ik anderen helpen in hun moeilijke omstandigheden om op God te vertrouwen, en samen met God dit leven te leven. 

Bijzonder om zo direct door God geleid, te mogen spreken met iemand.
Drie dagen later had hij met mijn collega afgesproken en ook daar was het God die het gesprek heeft geleid. 
Ik weet dat God met deze man bezig is, en dat hij binnenkort God mag ontmoeten in deze wereld.
Ik blijf voor hem bidden. Ik heb maar anderhalf uur met hem het leven gedeeld maar mocht over zulke diepe levenszaken praten. Bijzonder om zo door God gebruikt te worden. 

Ik ben blij dat ik gezegd heb dat ik tijd had, en hem kon ontmoeten. Anders had ik deze ervaring niet gekregen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten